Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Spørsmål og svar

1. Hvordan blir jeg registert som ny kunde hos Depotsjefen.no?

Fra hovedmenyen velger du "Logg på" og deretter velg "Jeg er en ny kunde". Du må da oppgi kontaktinformasjoner og leveringsadressen. Alle informasjonbokser som er merket med * er obligatoriske og må oppgis for at du skal bli registrert som kunde. Passord blir generert automatisk, og således får du ikke selv velge passordet. Kort tid etter din registrering er mottatt i fullstendig form, mottar du en epost fra oss med ditt passord.

Husk at det er ditt ansvar å beskytte passordet slik at andre ikke kan missbruke dette og din konto hos oss. Vi viser her til "Kjøps- og brukerbetingelser".

2. Jeg har registrert meg som kunde tidligere, men glemt passordet?

Fra hovedmenyen velger du "Logg på". Gå inn på "Eksisterende kunde" og velg der "Glemt passord". Du må skrive inn den epostadressen som du brukte ved registreringen, og etter kort tid mottar du en epost fra oss med ditt passord.

3. Kan firma registrere seg som kunde?

Ja, firmaer kan også registrere seg som kunde.

4. Hvor gammel må jeg være for å handle hos Depotsjefen.no?

Du må være over 18 år for å handle fra Depotsjefen.no. Vi vil kansellere ordre der det fremkommer at bestillingen er gjort av en person under 18 år.

5. Jeg får melding om at min konto er blokkert. Hva skjer?

En blokkering av konto skyldes normalt at det er registrert brudd på regler og vilkår. I dette vises det til "Kjøps- og brukerbetingelser", og her fremgår det forholder som kan ha ført til at kontoen er blitt blokkert. Det kan også være at vi har feilaktig kontaktinformasjon på deg. Send gjerne en epost til oss til post@depotsjefen.no dersom slik situasjon oppstår.

6. Jeg har glemt passordet mitt?

Se punkt 2 over.

7. Kan jeg bestille varer uten å være registrert som kunde?

Du kan gå gjennom og se alle varer i nettbutikken uten å være registrert som kunde. Du kan også legge varer i handlekurven uten å være registrert som kunde. Dersom du ønsker å bestille varene som du har lagt i handlekurven, da må du registrere deg som kunde. For å registrere deg som kunde i slik situasjon, velg "Til kasse" og du kommer da direkte til registreringen. Den informasjonen som du her må oppgi, er den samme som er beskrevet over under punkt 1.

8. Kan jeg bestille varer i nettbutikken og få de tilsendt utenfor Norge?

Du kan ikke bestille varer i nettbutikken for frakt/tilsendelse utenfor Norge. Dette gjelder også Svalbard. Dersom du ønsker å bestille varer for frakt utenfor Norge, så må du sende oss en epost til post@depotsjefen.no med bestilling inntatt i eposten. Når vi har fått eposten så behandler vi slik forespørsel så raskt vi kan.

Forhold knyttet til eksport er også beskrevet i våres "Kjøps- og brukerbestingelser".

9. Hvordan kan jeg endre kontaktinformasjoner og leveringsadressen?

Du må logge deg inn, og da har du mulighet til å endre all informasjon er du har registrert hos Depotsjefen.no.

10. Jeg skal bestille, men bestillingen skal sendes til annen leveringsadresse enn det som er registrert?

Du har her følgende to alternativer:

1/ Du kan i forkant før bestillingen og når du er logget inn, gå inn på din registrerte leveringsadresse og endre denne. Husk da at du etter bestillingen er gjennomført, må gå tilbake og endre tilbake til opprinnelig registrert leveringsadresse. Vis du ikke gjør dette så vil den siste brukte leveringsadressen bli brukt ved neste bestilling fra deg.

2/ Ved bestillingen fra handlekruven så har du en mulighet til å oppgi en annen leveringsadresse enn den du er registrert med. Bruker du denne løsningen så endres ikke den registrerte leveringsadressen. Den adressen du oppgir blir således kun en engangs leveringsadresse.

11. Jeg ønsker ikke informasjon på e-post, hva gjør jeg?

Logg deg inn ved "Logg inn", og huk bort "Nyhetsbrev". Du vil da ikke motta nyhetsbrev fra oss pr. epost.

12. Hvordan behandles min bestilling?

Straks etter du har sendt bestillingen vil du motta en bestillingsbekreftelse fra oss. Fakturaen fra oss må behandles/genereres manuelt. For bestillinger etter kl. 17:00 vil bestillingsbekreftelse normalt behandles påfølgende morgen etter, og du vil da motta fakturaen på den eposten som du har registrert deg med hos oss.

13. Hvordan skal bestillingen betales?

Bestillingen skal forskuddsbetales og dette er et ufravikelig krav. Betaling foretas mot den tilsendte fakturaen.

Vi sender ikke ut bestillingen før forskuddsbetalingen er registrert innbetalt på vår konto. Normalt kan det gå 1-2 dager fra du har betalt til betalingen er registrert mottatt, men dette avhenger av banker. Pr. dato benyttes DnB som bankforbindelse hos Depotsjefen og har kunde samme banken, går normalt betalingen innen samme dag.

Betalingsfristen for forskuddsbetalingen er innen 10 dager på fakturadato. Dessto raskere ute med forskuddsbetalingen, dessto raskere sender vi ut bestilingen.

14. Kan jeg bestille ved postoppkrav?

Nei, du kan ikke bestille varer for postoppkrav.

15. Kan jeg bestille varer og hente dette selv på lageret hos Depotsjefen?

Ja, det kan du. Husk da at du ved bestillingen må beskrive i kommentarfeltet at du vil hente bestillingen fra vårt lager. Frakttillegget vil fremstå på ordrebekreftelsen, men frakttillegget blir fjernet fra fakturaen når du får fakturanen tilsendt. Forskuddsbetalingen som bekrevet under punkt 13, gjelder også her.

16. Det haster som rakkern for meg for å få tilsendt varer kjapt. Hva gjør vi?

Normalt lar dette seg enkelt ordne. Gjennomfør bestillingen. Du mottar fakturaen. Betal med en gang i din nettbank, og ta en utskrift av betalingen med "registrert betaling". Skann kvitteringen (eller ta ett bilde) og send kvitteringen til oss, ved å bruke samme epost som du fikk fakturaen tilsend fra. Har vi slik dokumentasjon så får vi tatt utsendelsen raskt.

17. Hvorfor er fraktprisen blitt endret på faktuaen?

Alle varer i nettbutikken er fraktberegnet ut fra varens vekt, men ikke fra størrelser som lengde og omkrets. Posten har et hånteringstillegg for pakker ved:

- med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og/eller høyde over 60 cm.

- maks lengde 240 cm. Maks lengde pluss omkrets 360 cm.

Dette håndteringstillegget er det ikke mulighet til å legge inn for varer som bestilles, og derfor må vi ta stilling til dette tillegget når bestillingen blir behandlet hos Depotsjefen.no og ved at fakturaen genereres og tilsendes kunden. Dette er forklaringen til at det kan tilkomme et håndteringstillegg på fakturaen og som ikke fremkommer på bestillingsbekreftelsen. Dette er også forøvig bekrevet i Kjøps- og brukerbetingelsen punkt 11.

18. Jeg får beskjed om at "Kassen er stengt" når jeg vil kjøpe varer i handlekurven. Hva skjer?

Av og til kan det være at ting ikke helt fungerer, og da må vi stenge nettbutikken for å ordne opp. Vi har da muligheten til å stenge nettbutikken i en periode. Når kassen er stengt kan du ta turen rundt i nettbutikken og se på varene, men du kan ikke foreta bestillinger.